1. Estem travessant la Quaresma que ens introduirà amb la Setmana Santa a la Pasqua de resurrecció del dia 27. Agraïm al Senyor que ens ofereixi l’oportunitat d’un any més, per entrar a la vida ressuscitada que vol per a tothom. Demanem la conversió del cor per a tots els creients i així arribem a assolir la vida eterna que Jesucrist ressuscitat vol per a tothom.
  2. “Com es pot guanyar en Jubileu”, ens pregunta un senyor amb vestit d’esport que entra a la cripta a primera hora del matí. Li vam indicar la importància d’això i li donem un full informatiu. Demanem per totes les persones que durant aquest any Jubilar pujaran al Temple per guanyar el jubileu, perquè el Senyor els ompli de fortalesa en la lluita contra el Mal .
  3. Un grup de 30 nens i nenes de la parròquia de Sant Mateu, amb els seus monitors, pugen la muntanya caminant. Passen una estona al parc, visiten el Temple, i fan una pregària, amb una comunió espiritual, a la capella de l’adoració. Després pugen alegres al capdamunt del Temple, i en baixar, es queden una bona estona jugant al pati de la Residència. Demanem per la Comunitat Cristiana d’aquesta parròquia, perquè es doni en ells la comunió i l’amor.
  4.  Em plana Martina, sóc d’Arizona dels EUA, i he vingut aquí a on he trobat alguna cosa especial”. li diu una senyora emocionada al sacerdot després de l’Eucaristia. Demanem per tots els estrangers que visiten aquest Temple la pau i la fortalesa del Senyor.
  5. Estem notant en aquests dies de Jubileu, una major freqüència de pelegrins que sol·liciten el sagrament de la confessió. Nosaltres creiem que la gràcia de Déu actua en els cors i ens alegrem per això. Demanem, per a tots els que es confessen en aquest Temple, el goig del Senyor.
  6. Quan anàvem a operar al meu marit d’un càncer, l’anàlisi revela que està curat”, ens diu la mare de la família amb 8 fills que es van encomanar al Senyor. Ens unim a la seva alegria i agraïm al Senyor la seva bondat envers els qui l’invoquen amb fe.
  7. Un jove assisteix a la benedicció amb el Santíssim Sagrament. Després ens diu que és de Santo Domingo, viu a Barcelona i és la segona vegada que puja. Escolta després amb interès la història del Temple i ens assegura que seguirà venint. Demanem la benedicció del Senyor per Ernesto i la seva família.
  8. Cada dia reso pels salesians del gran Tibidabo”, ens diu un senyor malalt que és AA. AA salesià i s’acorda molt dels anys fantàstics al Col·legi de Sabadell, encara que ara té moments dolents. Demanem pels antics alumnes dels col·legis salesians, perquè siguin fidels a l’educació rebuda i Don Bosco els protegeixi de tots els mals.
  9. Una mare d’una família cristiana, amiga del Temple, està amb els seus tres fills petits dins de la cripta. Està embarassada esperant el quart, i ha de dir-ho al marit que no sap com reaccionarà. Només treballa ell i estan en precarietat, però tenen fe. Transcorregudes unes setmanes els tornem a veure contents. Demanem per les famílies cristianes que ens donen exemple de fe perquè saben que la providència del Senyor mai els abandonarà.
  10. Fa tres anys que venim aquí amb un grup. Al cap d’un temps, una jove que s’acordava amb molta emoció del Temple, va agafar leucèmia i va morir en pocs mesos”, ens diu una senyora gran que ens visita juntament amb la seva família. Presentem al Senyor a tants visitants hispanoamericans que coneixen bé a Don Bosco, perquè sentin la seva protecció en tots els moments de la seva vida.
  11. Una religiosa de les germanetes de l’Anyell, que va descobrir la seva vocació aquí al Tibidabo, ens convida a la festa de la seva consagració al Senyor amb els vots perpetus; ella vol ser del Senyor fins al final de la seva vida. Ens demana que resem i ens convida a la festa a França. La presentem al Senyor juntament amb tota la Congregació que tant amor té als més pobres .
  12. Veniu a buscar-me perquè vull guanyar el Jubileu”, ens diu una senyora gran que viu a la Residència Betània. Així ho vam fer un matí assolellat. La Sra. Eulàlia va passar el matí en el Temple, es va confessar, va assistir a l’Eucaristia i després va baixar pel seu compte. Ens alegrem de poder tractar amb ancianes que viuen en pau i no perden el seu fervor religiós. Demanem la pau i el goig de l’esperit per la Sra. Eulàlia i totes les persones grans / es de les Residències geriàtriques de Barcelona, ​​
  13. Un jove veu la porta oberta de la cripta sobre les 22 h. i entra. Al trobar-se amb el grup de 30 joves que estaven celebrant una hora santa davant el Santíssim Sagrament, es queda amb ells fins al final. Després, ens diu que està”d’ocupa” a la casa més alta que es veu des d’ací, on li ha manat l’ajuntament; però al trobar-se amb altres joves que es droguen, el passa malament i vol anar-se’n. Demanem pels joves que estan rebel·lats contra la societat, perquè arribin a adonar-se que la vida és una missió i trobin sortida als seus problemes.
  14. “Si no tingués fe faria temps que m’hauria tirat pel balcó”, ens diu una senyora italiana que té cura des de fa molts anys a la seva mare malalta. En veure-seriosament afectada, li parlem de la resurrecció de Jesús que serà la nostra alegria perquè si s’acabés tot amb la mort Déu seria un malvat, que ens dóna ganes de viure, i després ens ho treu tot. Demanem la fortalesa de la fe, per a totes les famílies que estan en sofriment.
  15. Entre els nombrosos grups de jubilats, recordem al de Sevilla, i un altre de”Gent gran”de Cambrils. Els presentem a tots la història de Don Bosco i el Temple, que escolten amb atenció. Se’ls nota que tenen una base de formació religiosa, i es donen compte de la gran diferència de la seva joventut amb la de tants altres joves d’avui. Demanem pels avis i la gent gran, perquè siguin conscients de la important missió que tenen en les seves família i amb els néts. marzo1
  16. Avui quan he vist els àngels en lloc de flors a la capella del Santíssim m’he alegrat molt”, ens diu una velleta del torn d’adoració de la Meridiana. Demanem pels adoradors, perquè sentin la intercessió de Jesús que sempre ens protegeix amb els seus àngels.
  17. Dues parelles de joves ucraïnesos estan tirant monedes en el lampadari i els indiquem l’oració que es pot fer. Un que sap castellà va traduint. Després, els parlem de l’adoració perpètua i del gran crucifix que veuen al seu costat, davant del qual alguns s’agenollen. Demanem pels ucraïnesos que ens visiten, i es manifesten fervorosos, perquè siguin conseqüents amb la seva fe.
  18. Quan es fa el grup de Bíblia?”, ens pregunten 2 adoradors del matí que volen aprofitar una hora abans del seu torn per conèixer més la Sagrada escriptura. Així, cada dimecres a les 11’h ja funciona el segon grup bíblic. Ens alegra veure la il·lusió i l’interès amb què es participa. Demanem al Senyor que vagi omplint els cors dels adoradors amb el desig de vida plena que brolla de les Sagrades Escriptures.
  19. Una parella ja gran surt de la capella de l’adoració. Al recordar-los que han estat en un lloc molt important, el senyor ens diu que són de Conca del (Equador) i que allà els salesians tenen col·legis. Ell es recorda del Pare Crespi que acollia als nois més pobres, que tenia mil al matí i mil a la tarda als que ensenyava i educava. Gairebé ens emocionem a l’escoltar l’experiència i amb l’afecte que el senyor ens la narrava. Demanem per les obres salesianes de l’Equador, i perquè segueixi havent salesians lliurats i apòstols com Sant Joan Bosco
  20. “Encomano al Senyor a tota la Comunitat”, ens diu un senyor que s’interessa pels salesians, en assabentar de la mort del Pare Servacio, al qual feia temps no veia. Seguim recordant davant el Senyor al Pare Servacio.
  21. Un grup de joves de la parròquia de Sant Mateu, amb la seva jove vicari, entren a la Basílica per guanyar el jubileu. Resen davant el Santíssim i, els que volen, es confessen. Ens dóna alegria veure a aquest jovent que sap aprofitar aquest temps de gràcia i es pren seriosament la vida cristiana. Demanem la fortalesa de la fe i l’amor per als joves de les parròquies de Barcelona.
  22. Som Doroteas”, ens diu un grupet de senyores grans que pugen a resar a la capella de l’adoració perpètua, i abans escolten la història de la qual ja sabien alguna cosa. Demanem per les antigues alumnes de les escoles de les salesianes, perquè perseverin en la fe que van rebre.
  23. Gairebé cada diumenge, la plaça del Temple s’omple de avis jubilats, joves excursionistes, ciclistes i d’altres grups que van arribant. També n’hi ha que entren a l’Eucaristia. Demanem la benedicció del Sagrat Cor de Jesús sobre tots els que pugen els diumenges a aquesta muntanya.
  24. Som de Còrdova i no pensàvem trobar aquí aquests preciosos mosaics”, ens diu una jove parella que està a la cripta, il·luminada del tot. El jove ha estudiat art, es nota que està gaudint ia més ho manifesta. Demanem pels joves que saben gaudir de l’art, perquè la bellesa els obri al Creador.
  25. El Sr. Demetrio, que cada diumenge puja el primer al Temple per assistir a missa, ens explica com ha estat ingressat quinze dies. Ho ha passat malament, però ja està recuperat, tot i que ha de seguir amb el règim. Demanem per a ell la salut, perquè pugui seguir venint i edificar amb la seva pietat.
  26. Ens pot beneir el nou cotxe”, ens diu un pare de família amb 4 fills, que necessita el vehicle per desplaçar-se, i confia en el Senyor. Els avis del Perú han vingut per ajudar-los. Demanem per les famílies nombroses, perquè no deixin mai de confiar en l’amor del Senyor.
  27. Com cada any, els adoradors inicien la Quaresma amb un retir. Aquest any, el grup més nombrós va ser el de la parròquia de Natzaret amb el pare Fermín. Demanem, perquè tots els cristians siguem conscients de la importància de preparar bé a la solemnitat de la Pasqua.
  28. M’agradaria anar al Tibidabo per conèixer la vostra preciosa tasca: estar amb la gent, resar, i veure el vostre esperit apostòlic, però ja tinc 82 anys”, ens diu un salesià que ens visita. Demanem per la Congregació Salesiana a Espanya, perquè no perdem l’entusiasme evangelitzador que rebem de Don Bosco.
  29. Un grup de nois/es de Shoenstatt de Valdoreix puja al Temple per tenir un dia de convivència espiritual. També ens visita un grup de matrimonis del Col·legi de Mª Auxiliadora de Sevilla. Un altre grup de matrimonis. Adoradors de Manresa que pugen per fer un retir espiritual … Demanem pels cristians, perquè cada vegada més descobrim la importància de tenir un grup de creixement espiritual en la fe .
  30. “És la segona vegada que pujo, la primera va ser caminant. Sóc de Santo Domingo però visc a Barcelona amb la meva família” ens diu un jove al sortir de la capella de l’adoració. Després escolta amb interès la història del Temple. En marxar, ens assegura que vindrà més vegades. Demanem al Senyor per Ernesto i la seva família, perquè el Sagrat Cor els beneeixi des d’aquesta cim del Tibidabo.
  31. Un grup d’uns 30 xinesos entra en silenci a la cripta. S’asseuen en silenci i escolten el guia que parla veloçment en la seva llengua. Tots escolten atents. Després es paren davant la capella del Santíssim. Aquí ens acostem al guia i li vam explicar una cosa que suposem va saber traduir. Després davant el confessionari estan gairebé cinc minuts. Després es gaudeixen encenent veles dels lampadaris, i s’acomiaden fent reverències. Ens vam quedar pensatius davant aquest grup que sens dubte estava descobrint un món nou. Demanem pel poble xinès, perquè hi hagi missioners que els anunciïn Jesucrist, el Fill de Déu, l’únic que pot arrencar-nos del mal i donar-nos vida eterna.
  32. Jo vaig anar al Col·legi Salesià i estic content amb la formació que em van donar”, ens diu un senyor del grup de Màlaga que ens visita. Ens impressiona l’atenció amb què van seguir la narració de la història de Don Bosco i el Temple. Després, bastants van anar a fer la visita al Santíssim. Demanem al Senyor la seva benedicció sobre aquest grup malagueny i tants altres que ens visiten.
  33. Un jove mexicà que ha finalitzat els estudis a Barcelona, ​​ha volgut pujar al Tibidabo abans de tornar al seu país. El jove ho observa tot. La primera pregunta que ens fa és el per què d’aquest Temple. Després escolta gairebé amb sorpresa la història. Fins i tot li portem a conèixer la capella de l’adoració. En acomiadar-ens diu que es diu Gonzalo. Demanem per ell i tants otos joves hispanoamericans que estudien a Barcelona, ​​perquè es mantinguin ferms en la fe.
  34. El primer que veus a l’apropar-te a Barcelona amb barca, no és el far de Barcelona, ​​sinó el Tibidabo“, ens diu un senyor que és mariner i havia arribat aquella mateixa tarda de Menorca i va pujar al Temple. Demanem per tots els que de nit veuen aquest Temple il·luminat, perquè la llum de la fe, més potent que l’elèctrica, els toqui el cor.
  35. Els feligresos de la parròquia del”Bon pastor”, presidits pel seu rector, pugen al Temple per guanyar el jubileu. Són 29 persones que celebren l’Eucaristia, mengen el en menjador de la Residència i preguen a la capella del Santíssim. Demanem per tots ells, la santedat i el coratge apostòlic ..
  36. També volem presentar al Senyor a totes Congregacions religioses que donen suport a la adoració perpètua amb la seva presència en tants torns.